آباد شدن مناطق فارس نشين به دو عامل بستگي دارد ، پول نفت عربهاي خوزستان و غيرت آذربايجاني . حال با اين اوصاف مناطق عرب نشين خورستان و تورك نشين آذربايجان همچنان عقب مانده نگه داشته ميشوند و ساكنان اين مناطق هر روز فقير تر ميشوند.

در حالي كه درآمد فارسها از غارت نفت عربهاي خوزستان بالغ بر ميليارد ها دلار ميشود، ساكنان شهرهاي خوزستان از فقر و محروميت رنج مي برند. در اين رابطه خبرگزاري فارس اعلام كرد:


شهروندان خرمشهر از صبح ديروز تا اولين ساعات صبح امروز شاهد قطعي گسترده آب در اين شهر بودند. قطعي آب دراين شهرستان در حالي رخ می دهد كه دماي هوا به شدت گرم و نزديك به 50 درجه است.
این وضعیت مردم محروم خرمشهر را مجبور به پرداخت مبالغ اضافه براي خريد آب‌هاي بشكه‌اي ومعدني كرده است.
يكي از شهروندان خرمشهري در اين باره گفت هيچ فايده‌اي فريادهاي ما ندارد 18 سال است در كنار 3 رودخانه پرآب ما را تشنه نگه داشته‌اند.

خبرگزاري فارس خبر ديگري را نيز منتشر كرد

با تلاش 12ساعته گروه‌هاي امداد و نجات تبريز، 9 كارگر محبوس شده در داخل تونل در دست احداث شيبلي اتوبان تبريز - زنجان، از مرگ نجات يافتند.

در وب سايت خبري میللی شورا به نكته جالبي برخورد كردم كه يادآوري اين مطلب خالي از توجه نيست:

- با روی کار آمدن رضاخان در ایران و تصمیم دولت انگلیس برای برخی اقدامات شبه مدرنیستی، نیاز به راههای جدید امری غیر اقبل انکار بود. لذا دهها هزار نفر از کارگران عمدتا آذربایجانی بخصوص در مناطق کوهستانی و جنگلی شمال اقدام به احداث راهها، ساخت پلها و حفر تونلهای مشهوری چون کندوان کردند. روزی در تهران در کتابفروشی اندیشه نو یکی از اساتید تورک فرمودند که دهها هزار آذربایجانی در حین احداث این شوارع چون برده ها و اسرا به کار گرفته شدند و هزاران نفر از آنها در حوادث مختلفی چون ریزش تونل، سقوط از کوه، بیماری، قتل توسط مامورین و غیره جان باختند. او افزود که در حال حاضر شما می توانید در مسیر جاده ها و راه آهنها، قبرستانهای متروکی را ملاحظه کنید که یادگار چند دهه ستم وحشیانه بر ملت آذربایجان و دیگر کارگران فعال در این طرق بوده است. مرگ و میر کارگران مظلوم آذربایجانی به حدی زیاد بوده که در افواه عمومی می گفتند: اگر مرگ می خواهی برو گیلان!

حال اين سوال براي ما مطرح ميشود كه فارسها چه چيزي دارند كه به آن مباهات كنند و در چه كارهايي از خود لياقت نشان ميدهند. سايت بازتاب هفته پيش خبري منتشر كرد مبني بر فاحشگي دختران فارس در سفارت ونزوئلا. در اين خبر آمده است:

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، پس از تغيير کنسول سفارت ونزوئلا در تهران به دليل يک رسوايي اخلاقي، تعداد زيادي از دختران جوان زير ۲۵ سال ايراني در اين سفارت استخدام و هرچند توانايي زيادي در مترجمي و انجام فعاليت‌هاي ديپلماتيک دارند، در عوض زينت‌دهنده مجالس و ميهماني‌ها و بزم‌هاي شبانه کارکنان اين سفارتخانه شده‌اند.


در ميهماني‌هاي اين سفارتخانه که با سرو مشروبات الکلي همراه است، دختران ايراني با وضع زننده‌اي حضور پيدا مي‌کنند. کارکنان سفارت ونزوئلا همچنين دختران جوان ايراني را طبق رسم خاصي بين خود قرعه‌کشي مي‌کنند.
اين در حالي است که هنوز آثار اقدامات کنسول سابق ونزوئلا در تهران که پس از رسوايي اخلاقي رابطه وي با يک زن شوهردار ايراني اخراج و موجب تغيير ناگهاني تمام اعضاي اين سفارتخانه شد، باقي مانده است.
گفته مي‌شود ديپلمات‌هاي جديد سفارت ونزوئلا که اکثرا بدون سابقه ديپلماتيک هستند، با انداختن چفيه و گرفتن تسبيح، به مزاح مي‌پردازند.دبير اول سفارت نيز که از کارکنان لجستيک شرکت HP در ونزوئلا بوده، فاقد هرگونه سابقه ديپلماتيک مي‌باشد و گفته مي‌شود اين وضعيت حتي مورد طعنه ديگر ديپلمات‌هاي کشورهاي آمريکاي لاتين شده است.


لينك خبر بازتاب