سلام

با سلام و عرض ادب خدمت خوانندگان محترم ، خونگرم و همراهان هميشگي و ارجمند روز نامه" ايران "

آغاز و تحويل سال نو ياد آور سنت هاي كهن و آداب و رسوم باستاني ما ايرانيان است . ما هم در آستانه آغاز سال نو باستاني بر آن شديم تا ضمن مصاحبه با يكي از پيش كسوتان و بزرگان خانواده اصيل پارسي و ارج نهادن به مقام و منزلت آن كنكاشي هم در مورد خاستگاه آباء و اجدادي خويش داشته باشيم.


• سئوال: جناب آقاي پارسي ضمن تشكر از اينكه ما را پذيرفتيد و اين افتخار را به بنده و همكاران بنده در روزنامه " ايران " داديد تا در خدمتتان باشيم. خواهش مي كنم بعنوان اولين سئوال اگر ممكن است كمي راجع به خاستگاه خودتان و اينكه الان به چه شغلي مشغول هستيد براي خوانندگان ما توضيح دهيد.
• جواب : بلي خواهش مي كنم . من هم عرض دارم خدمت شما و خوانندگان وزين روزنامه " ايران " و از شما و همكاران محترمتان تشكر مي كنم كه اين فرصت را براي من فراهم آورديد تا با هم نوعان و هم نژادهاي خود ارتباطي داشته باشم. از سرزمين هاي سرد و يخبندان شمال آمده ايم . خاستگاه مان سرزمين هاي سرد و يخ زده قطب شمال است. اصولا" همه موجودات و جانوران در جهت پيشرفت و رسيدن به رفاه بيشتر تلاش مي كنند، كوچ مي كنند و تغيير محل زندگي مي دهند. كما اينكه اين كوچ براي آباء و اجداد ما حياتي بوده است. من هم مثل اكثر هم نژادان خويش به شغل شريف پاسباني پشت در جنده خانه و كس كشي" ( پپكسشي) مشغول مي باشم. كه در جاي خود در مورد اين شغل شريف موروثي بيشتر توضيح خواهم داد.
• سئوال :اين كوچ از كي شروع شده و با چه انگيزه هايي صورت گرفته است؟
• جواب: زمان كوچ آباء و اجداد ما به سال هاي سال پيش و شايد هم به ماقبل تاريخ ! بر مي گردد و در واقع زمان مشخصي براي آن نمي توان ذكر كرد. خبر هايي كه از سرزمين هاي جنوبي به پدران و سرزمين هاي شمالي مي رسيد ، پدران ما را بر آن داشت تا راجع به اين مناطق كسب اطلاعات بکنند و به نتايج جالبي هم دست يافتند. اين مناطق نزديك سرزمين اعراب بود كه مردماني بسيار كير كلفت و بكن بودند. و در اين سرزمين مردماني – تركها- زندگي مي كردند كه هم داراي كمر هاي بسيار سفت و هم بكن بودند.و با توجه به استعداد پدران ما ديگر تامل و جايز نبود . راجع به آن بيشتر بحث خواهيم كرد.
• سئوال : قبل از اينكه وارد اين بحث شويم ، ممكن است راجع به نحوه زندگي آباء و اجدادمان در سرزمين هاي شمالي اطلاعاتي در اختيار خوانندگان قرار دهيد.؟
• زندگي آباء و اجداد مان در سرزمين هاي شمال بسيار جالب و تامل بر انگيز است. و واقعا" براي نسل امروز پارسي مي تواند مايه افتخار و همچنين سرمشق باشد. آنها بيشتر به امر ماهيگيري مشغول بودند, كه از اين ماهي هم تغذيه مي كردند و هم ماهي های نيمه جان را در شورت هاي همسران و دختران خود مي انداختند ، بالا و پايين پريدن و جنب و جوش ماهي باعث تحريك همسران و دختران مي شد و در شب شرمنده مهمانان عزيز خود نبودند كه زنان اين ها مثلا" سرد مزاج است.
• سئوال: منظورتان از اينكه شرمنده مهمانان خود نمي شدند . چيست ؟ ممكن است كمي توضيح دهيد؟
• مهمان نوازي و احترام به مهمان خصلت و رسم و رسوم اجدادي ماست. پدران ما در ارائه خدمت به مهمانان سنگ تمام مي گذاشتند. و از هيچ اقدامي دريغ نمي كردند. آنها زنان و دختران خود را شب تا صبح در اختيار مهمانان گرانقدر خود مي گذاشتند و خودشان پشت در مي ايستادند و پاسباني مي دادند تا مهمان با خيال راحت كارش را انجام دهد! اين شكل به همين شكلي كه توضيح دادم در نزد پسر عموها و خاندان اصيل ما در قطب شمال و بين اسكيموها كه در واقع ريشه نژاد ما هم از آنجاست ، رايج است. آنها بدين ترتيب با انداختن ماهي به شورت زنان خود زحمت مهمان را كم مي كنند .
• سئوال: در صحبت هايتان اشاره داشتيد به شغل شريف "پپكسشي" و اينكه اين شغل ، شغل موروثي اقوام پارسي است. راجع به آن و از كي وارد اين شغل شديد به خوانندگان ما توضيح دهيد.
• همانطوريكه توضيح دادم هر " پارسي" ذاتا" يك " پپكسشي" است و عموما" يك پپكسشي كار بدنيا مي آيد. من هم از عنفوان جواني و حتي كودكي در كنار پدرم مرحومم اين شغل را آموختم. خوب ياد دارم كه پدر مرحومم دستم را مي گرفت و مرا از خانه بيرون مي برد ، تا مهمان و مادرم و خواهرم تنها در خانه باشند و در پشت در برايم قصه تعريف مي كرد!! واقعيت اين است كه من حتي وقتي خيلي كوچك بودم اين مسائل را درك مي كردم.
• سئوال: جناب پارسي در مورد شكل و نحوه عمل پدران مان توضيح كافي داديد، ممكن است راجع به شكل امروزي آن توضيح بدهيد و بفرماييد دست خوش چه تغييراتي شده است؟
• جواب: در واقع در آن روزها به اين بعنوان منبع در آمدي و يك شغل به شكل امروزي آن نگاه نمي شد معرفتي بود و بعنوان احترام به مهمان تلقي مي شد. نگاه تجاري به اين كار در واقع از زماني شروع شد كه پاي اقوام ديگر به سرزمين ما در سرزمين هاي سرد شمال باز شد. آنها مي آمدند و ترتيب زن و بچه هاي ما را مي دادند و بر مي گشتند. پدران ما با هوشياري و درايتي كه به خرج دادند در ابتداء در ازاء هر بار كه اين كار را مي كردند يك چيز گرانبها و قيمتي از آنها مي دزديدند و يا مي گرفتند. اين مقارن بود با معامله پاياپاي در ساير نقاط جهان كه بعدا" با اختراع پول به شكل امروزي در آمد. يعني با اخذ مقداري پول در ازاء هر سيخي معامله صورت مي گيرد. لازم به ذكر است كه اقوام پارس شامل اين قانون نمي شود. در واقع ما آن ايده رشتي را كه هر روز در ابتدا صف ترتيب زن خودش را قبل از بقيه مردم شهر مي داد، ما در اشل بزرگتر رعايت مي كنيم. بدين معني كه زن و بچه هر پارس به پارس ديگر مفت و مجاني است و براي يك ميزبان افتخار هم محسوب مي شود.
• سئوال :جناب پارسي در صحبت هايتان اشاره داشتيد به انگيزه مهاجرت به سوي سرزمين هاي گرمسير جنوب و اهميت آن ، اگر ممكن است كمي مفصل تر راجع به آن توضيح دهيد.
• همانطوريكه توضيح دادم ارتباطات و باز شدن پاي ساير اقوام به سرزمين اجدادي ما و استقبالي كه از سوي اقوام ديگر از "پپكسشي" قوم پارس بعمل آمد، پدران ما را به فكر فرو برد و آنها با درايت و هوش سر شاري كه داشتند تصميمي تاريخي را گرفتند و ناني را در دامن نسل هاي بعدي گذاشتند كه تا ابد از آن برخوردار خواهند شد. بدين معني كه آنها "پپكسشي" را به نام خود در تمام دنيا به ثبت رساندند و با گسترش آن در سطح جوامع بين المللي خود و آِينده خود را بيمه كردند. براي اين كار لازم بود آنها در دسترس باشند در حاليكه سرماي سرد در تضاد با آن بود. اولا" رفت و آمد به سرزمين هاي سرد شمال دشوار بود ، ثانيا" سرما باعث كاهش تمايل اقوام به مساله سكس مي شود. لذا آنها تصميم گرفتند جهت فايق آمدن به اين دو مشكل به سرزمين هاي گرمسير جنوبي مهاجرت كنند.و با زيركي هرچه تمامتر اين كار را كردند. اينكه مي گوييم اين كوچ و مهاجرت حياتي بود به اين دليل است.
• سئوال: رابطه نام " پارس" با " پارس كردن" در چيست؟
• جواب: انتخاب نام "پارس" توسط پدران ما براي خودشان ريشه تاريخي داشته و حكايت از هوش و ذكاوت آنها دارد همانطوريكه جنابعالي و خوانندگان محترم مستحضر هستيد ، پاسباني ، خوابيدن پشت در و حفاظت از افراد داخل خانه وظيفه سگ است و اين حيوان با وفا اين كار را بوسيله " پارس كردن" انجام مي دهد. ما هم همين كار را مي كنيم. پشت در وا مي ايستيم، از افراد داخل خانه – مهمان و زن و دختر خود – حفاظت مي كنيم. بنا بر اين اين نام با شايستگي و بجا انتخاب شده است. اين انتخاب آنقدر به جا و خوب بوده كه بخوبي و براحتي جا افتاده و نزد همه اقوام ديگر نيز پذيرفته شده است. مثلا" اخيرا" شعارهايي از گوشه و كنار شنيده مي شد با اين مضمون " فارس ديلي – ايت ديلي ". هيچ چيزي تا اين حد ما را خوشحال نمي كند.
• سئوال : اخيرا عباراتي شنيده مي شود كه حكايت از شيطنت هايي بر عليه قوم پارس دارد. مثلا" ريشه تاريخي پپكسشي را به رشتي ها نسبت مي دهند. نظرتان راجع به اين مسايل چيست؟
• جواب : من اين مسايل را شيطنت نمي دانم. اولا" به عقيده من رشتي ها فرزند خلف قوم پارس هستند. يعني آنها از جاي ديگري نيامده اند و اين بنا به اسناد محكم تاريخي قابل اثبات است. واينكه اين ها اين كاره اند و شغل شريف پپكسشي را انتخاب كرده اند خودش دليل محكمي است. ( خنده). يا به قول شاعل پپكسشي پيشه ما " آفتاب آمد دليل آفتاب" ( خنده) ثانیا" همانطوریکه می دانید فوتبال اختراع انگلیسی هاست ولی این کشور تنها یک بار توانسته قهرمان جهان شود. برزیلی ها و آلمانی ها و . . . همیشه در صدر بهترین و برترین بوده اند . این دلیل بر این نمی شود که فوتبال اختراع برزیلی هاست. در ضمن لازم بذکر است که صادرات زن و دختر از سایر شهر ها از جمله تهران ، کرج ، اصفهان و شیراز و ... بمراتب بیشتر از شهرهای شمالی است.
• سئوال: اخیرا" شاهد حرکت های شیطنت آمیز ی از سوی اعراب در سطح جهان هستیم مبنی بر تغییر نام خلیج فرس به خلیج عرب. شما چه اقداماتی در راستای مبارزه با این شیطنت انجام داده اید؟
• جواب: اعراب در حال حاضر از مشتریان پرپا قرص ، دست به نقد و دائمی ما هستند. این واقعیتی است که نمی شود منکر آن شد. بنابر این باید با این موضوع با احتیاط و درایت هرچه تمام تر – از همان نوع درایت پدرانمان- برخورد کرد.تا ضمن حفظ مشتری و جلب رضایت آنها از تغییر نام خلیج عربی نیز جلوگیری کرد.
• سئوال: شما خودتان هم گفتید خلیج عربی.
• جواب: آره ببخشید این واقعیت شغل ماس. این شغل ما را فاحشه صفت بار آورده است من از تمام خوانندگان عذر خواهی می کنم. بلی داشتیم می گفتیم. ما برای مبارزه با این شیطنت زنان و بویژه دختران کم سن و سال آموزش دیده به کشور های عربی صادر می کنیم.بدین معنی که وقتی این دوتا در حال آمیزش هستند و کیر عرب در حال دخول است زنان و دختران ما از اعراب می خواهند : بگویند خلیج فارس . موفقیت های زیادی در این خصوص کسب شدهو طبق اماری که ما داریم بیش از 40% اعراب در آن حاضر حاضر به تکرار این عبارت شده اند. ولی متاسفانه این اعتراف منحصر به همان لحظه بوده است. ما بنا داریم این زمان را طولانی بکنیم. در بعد دیگر نیز ما به لطف مافیایی که داریم در جهت کاهش فشار افکار عمومی احمدی نژاد را به اجلاس سران کشور های عربی فرستادیم تا همه بدانند که این مساله جدی نیست. وقتی رئیس جمهور می رود و زیر تابلو خلیج عربی می نشیند. توجهات به آن سمت جلب می شود. این نویدی است برای صادر کنندگان عزیز!!
• سئوال: حالا که صحبت از اعراب است ممکن است راجع به باور " اعراب کیر کلفت" در بین قوم پارس توضیح دهید؟
• جواب: با اینکه من هم در صحبت هایم از این عبارت استفاده کردم، ولی واقعیت این است که اعراب این قدرها هم که می گویند کیر کلفت نیستند. ولی چطور که گفتم ما جهت جلب رضایت مشتریان اعراب و حتی جهت خشنودی آنها دختر های کم سن وسال به حاشیه خلیج!! می فرستیمکه ۀنها نیز در اغلب اوقات با خشونت این کار می کنند و عمئتا" افراد سن بالا هستندکه احساس کیر کلفتی به آنها دست می دهد. و اینکه ما در طول تاریخ همیشه از اعراب کیر خوردیم ،حتی در فوتبال به این باور در بین مردم نجیب !! دامن زده است.با این حال بنده بطور کل منکر کیر کلفت بودن اعراب نیستم.
• سئوال: جناب پارسی ، وقتی کسی به کسی می گوید ، کس کش شما ناراحت نمی شوید؟
• جواب: خوب اگر این شخصی که مورد خطاب قرار میگیرد از قوم پارس باشدکه حرف نابجایی گفته نشده. چون پپکسشی متعلق به تک تک قوم پارسی است. ولی اگرشخصی که مورد خطاب قرار میگیرداز قوم پارس نیست، من باید بگویم که با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی شود.و آنها آب در هاون می کوبندو همانطوریکه در ابتدای صحبتم گفتم این اسم توسط پدران ما در مجامع بین المللی به اسم خوندشان به ثبت رسیده است.
• سئوال : جناب پارسی ، بعنوان آخرین سئوال راجع به برنامه های آتی و افق های آن در داخل و خارج برای خوانندگان روزنامه " ایران" توضیح دهید.
• جواب: اخیرا" " انجمن توسعه و ترویج پپکسشی" را تشکیل داده ایم. همانطوریکه از اسم آن پیداست وظیفه انجمن توسعه و ترویج پپکسشی در در داخل و خارج استو. این کار به روش ها و راه های مختلف صورت می گیرد که از آن جمله می توان به برگزاری سمینار ها و.همایش ها در داخل و خارج اشاره کرد.انجمن به بازار های داخلی و منطقه و کشورهای عربی قانع نبوده و کشور و بازار های اروپا ، امریکا و حتی افریقا را هدف قرار داده استو موفقیت هایی نیز در این راه کسب شده بطوریکه زن پارسی در حال حاضر در اقصی نقاط دنیا شناخته شده است.و این بخشی از تلاش های ما در جهت کاهش وابستگی به اقتصاد نفتی است.ضمن اینکه مادر صدد تثبیت هرچه بیشتر خودمان در بازار های منطقه ای هستیم. بطوریکه در روز های اخیر در کشور عربی امارات مجسمه زن پارسی پرده برداری!!! شد و آنها خواستار صدور هرچه بشتر زن ÷ارسی هستند
• یکی دیگر از راههای گسترش پپکسشی ترویج " پارس کردن" استو حفظ و صیانت از آن . که برای این منظور " فرهنگستان هنر و ادب پارس کردن" تشکیل شدهو بزرگان ÷رس کردن از جمله" رئیس مجلس" عضو آن هستند.

خوب خوانندگان محترم بدین ترتیب مصاحبه ما با جناب آقای پارسی در اینجا به پایان می رسد. ضمن تشکر از جناب پارسی که همت به پاس داشتن رسم شریف پپکسشی نموده اند به امید فراگیرپپکسشیکاری در بین تک تک خانواده های پارسی.